Lamento Project: Szczepańska — Sariel — Schwebs

10.11.2025 18:00Minęło
Pałac Nowy
Poniedziałek, 10 listopada 2025, godzina 18:00
Sala Balowa Pałacu Nowego
ul. Bydgoska 9, 86-070 Ostromecko
Dla przyjaciół i miłośników Pałaców Ostromecko mamy przygotowaną wyjątkową pulę 30 bezpłatnych zaproszeń na koncert — obowiązuje rezerwacja telefoniczna (decyduje kolejność zgłoszeń, tel. 785 250 182).
Pozostałe bilety są dostępne w regularnej sprzedaży pod wskazanym linkiem: https://muzykawzamkuniebios.pl/?page_id=679
Zabytkowy, bezpłatny autobus linii M do Ostromecka:
16:30 Opera Nova — 17:15 Rynek w Starym Fordonie
Po koncercie autobus odwiezie publiczność do Bydgoszczy.
Lamento Project to innowacyjny projekt Doroty Szczepańskiej, Alona Sariela i Petera Schwebsa, który łączy muzykę barokową, jazz i muzykę popularną, eksplorując formę „lamentu” jako fenomenu ponadczasowego. Trio powstało w Hannoverze, a jego pierwsze kroki wsparło stypendium „NeuStart Kultur”, czego efektem było wydanie EP w 2022 roku. Do tej pory projekt występował zarówno w Polsce, jak i w Niemczech, zdobywając rosnącą popularność oraz entuzjastyczne uznanie publiczności i krytyki.
Dorota Szczepańska — sopran
Polska sopranistka specjalizująca się głównie w repertuarze epoki baroku i klasycyzmu. Wystąpiła m.in. u boku Howarda Armana, Trevora Pinnocka, Christiny Pluhar i L’Arpeggiaty, Rolando Villazón, Philippe’a Jaroussky’ego, Topi Lehtipuu, Soni Prina, Silvii Frigato, Mauro Borgoni’ego, Andrea de Carlo, Vittorio Ghielmi, Martyny Pastuszki i innych. W Warszawskiej Operze Kameralnej kreowała m.in. rolę Kleopatry w „Giulio Cesare” Haendla. Dokonała także wielu nagrań płytowych, w tym „Ave Maria” z London Symphony Orchestra autorstwa Krzysztofa A. Janczaka oraz wielu ścieżek dźwiękowych do filmów.
Alon Sariel — lutnia
Izraelski mandolinista, lutnista i dyrygent, którego trudno zaszufladkować. Występował m.in. w Elbphilharmonie w Hamburgu, Concertgebouw w Amsterdamie, Palacio de Bellas Artes w Meksyku czy Sala São Paulo w Brazylii oraz na festiwalach w Utrechcie, Innsbrucku, Halle, Göttingen, Würzburgu, Kopenhadze i Valletcie. Repertuar Sariela obejmuje utwory od Bacha po Mozarta, ale chętnie sięga też po mniej znanych kompozytorów. W 2018 roku jego album Telemandolin zdobył nagrodę OPUS Klassik za najlepsze nagranie koncertu XVIII wieku.
Peter Schwebs — kontrabas
Niemiecki kontrabasista jazzowy i kompozytor, działający na scenach Europy i USA. Wystąpił na wielu prestiżowych festiwalach jak Montreux Jazz Festival, Umbria Jazz Festival i Jazz Peru Internacional, a w Nowym Jorku grał w legendarnych klubach m.in. Blue Note Jazz Club czy Dizzy’s Club – Lincoln Center, współpracując m.in. z Joe Lovano, Johnem Scofieldem i Chrisem Potterem. Jako lider wydał album „Stories from Sugar Hill”, który wzbudził entuzjastyczne recenzje w środowisku jazzowym, a także Album In‑between Seasons & Places oraz Projekt MURAL z udziałem Aki Ishiguro i Rodrigo Recabarren.
Program koncertu:
Claudio Monteverdi (1567–1643), Lamento d’Arianna „Lasciatemi morire”
George Frideric Handel (1685-1759), “Lascia ch’io pianga” z opery Rinaldo
Sting, „Shape of my heart”
Robert de Visée (1660 – 1732), „Chaconne” IRV 9
————
Henry Purcell (1659 – 1695), lament Dydony „Thy hand, Belinda…When I am laid in earth” z opery Dido and Aeneas
Bob Telson, „Calling you”, piosenka z filmu Bagdad Cafe
Claudio Monteverdi, Lamento della Ninfa „Amor…” z ósmej Księgi Madrygałów
————
Heinrich Ignaz Franz von Biber (1644 – 1704), „Passacaglia” in G minor
Barbara Strozzi (1619-1677), „Sino alla morte”, fragment kantaty Diporti di Euterpe op. 7
Marcin Przybyłowicz, Pieśń Priscilli „The Wolven Storm” z gry Wiedźmin 3: Dziki Gon
Alon Sariel, „Preludium” z Partity nr 1
Carlos Gardel (1890 – 1935), „Volver”, słowa: Alfredo Le Pera
————
„Avinu Malkenu – Our Father, Our King”, żydowska modlitwa o przebaczenie
Rolf Løvland, „Sleepsong”, słowa: Brendan Graham (2005)
Henry Purcell, „Music for a while” z muzyki do sztuki Oedipus Johna Drydena i Nathaniela Lee
————
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750), „Aria na strunie G” z III Suity orkiestrowej D-dur, BWV 1068
Henry Purcell, aria Dydony „Ah, Belinda…” z opery Dido and Aeneas
Joe Hisaishi, Temat Księżniczki Mononoke z japońskiego filmu animowanego Hayao Miyazakiego
Adele, „Skyfall”
————
Krzysztof A. Janczak, Lament Mirandy „Oh, I have suffered…” na podstawie Burzy Williama Shakespeare’a
Alessandro Stradella (1639 – 1682), Speranza Celeste „No, non disperate, no!” z oratorium Esther