Przejdź do treści
Koncert

Koncert kameralny w wykonaniu studentów Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy z klasy ad. dr Cecylii Staneckiej

Koncert kameralny w wykonaniu studentów Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy z klasy ad. dr Cecylii Staneckiej
Koncert kameralny w wykonaniu studentów Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy z klasy ad. dr Cecylii Staneckiej

02.02.2025 16:00Minęło

Pałac Nowy

niedziela, 2 lutego 2025 r., godz. 16:00
Pałac Nowy w Ostromecku
Wstęp wolny, ale ilość miejsc jest ograniczona – obowiązuje rezerwacja miejsc pod nr 785 250 182 lub mailowo na adres: recepcja@palaceostromecko.pl

Program koncertu:
1. J. Haydn – Koncert wiolonczelowy D-dur Hob.VIIb: 2 – Allegro ModeratoMarianna Zmievska – wiolonczela
2. L. Boccherini – Sonata G -dur, G5 – Tempo di menuettoWiktoria Tasarz – wiolonczela oraz Katarzyna Bączkowska – wiolonczela II
3. J. Maklakiewicz – Koncert wiolonczelowy Intermezzo – Berceuse Zuzanna Pocztowska – wiolonczela
4. D. Szostakowicz – Sonata na wiolonczelę i fortepian d-moll op. 40 – Allegro non troppoKatarzyna Bączkowska – wiolonczela
5. J. Brahms – Trio fortepianowe c-moll, Op. 101 – cz. III – Andante gracioso, cz. IV – Allegro molto
Aequilibrium Trio w składzie:
Kamil Kociołek – skrzypce
Martyna Kędroń – wiolonczela
Kacper Gawroński – fortepian
6. J. Brahms – Trio fortepianowe nr 1 H-dur op.8 -cz.III Adagio, cz . IV Allegro
Ascendum Trio w składzie:
Piotr Lasota – skrzypce
Zuzanna Pocztowska – wiolonczela
Jakub Pawlikowski – fortepian

Wiolonczelistkom towarzyszy przy fortepianie – Emilia Biskupska

O Wykładowcy:
Cecylia Stanecka – wiolonczelistka i gambistka wykonująca repertuar klasyczny, od wczesnego renesansu po muzykę najnowszą. Gościła na wielu europejskich estradach. Spośród nich wymienić można Zürcher Hochschule der Künste, Hochschule der Künste Bern, University of Music Franz Liszt w Weimarze, Salę Kolumnową Związków w Moskwie, Filharmonię Narodową, Teatr Wielki – Operę Narodową, Teatr Nowy w Warszawie, Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego.
Uzyskała szereg nagród i wyróżnień podczas międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów. Jest laureatką m.in. Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego w Liezen, Andreas Stein Wettbewerb w Augsburgu, Ogólnopolskiego Turnieju Wiolonczelowego w Warszawie, I Ogólnopolskiego Konkursu Wiolonczelowego im. L. Boccheriniego w Zamościu.
Cecylia Stanecka realizuje się przede wszystkim jak kameralistka. Zarówno jako wiolonczelistka jak i gambistka.
Artystka współpracuje z Orkiestrą Sinfonia Varsovia, Baltic Youth Philharmony, Pan European Philharmony, Open Mind Orchestra, Jungen Münchner Philharmonie oraz Baltic Neopolis Orchestra. W 2014 rozpoczęła stałą współpracę z Orkiestrą Opery Nova w Bydgoszczy jako muzyk solista. W 2019 została koncertmistrzem Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej, a obecnie jest solistką Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy.
Nieustanna chęć poszerzania swych horyzontów zaowocowała ukończeniem przez Cecylię Stanecką Podyplomowych Studiów Menedżerskich dla Twórców, Artystów i Animatorów Kultury na Uniwersytecie Warszawskim.
Cecylia Stanecka jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, Leopold Mozart Zentrum przy Universität Augsburg oraz Hochschule der Künste Bern. Kształciła się pod kierunkiem wybitnych profesorów m.in. Tomasza Strahla, Juliusa Bergera, Arto Norasa, Ivana Monighettiego, Louise Hopkins, Briana Franklina, Christiana Zincke (viola da gamba), Kazimierza Michalika oraz Andrzeja Bauera.
W 2019 otrzymała tytuł doktora sztuki w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, gdzie również wykłada.
Jest także asystentką w klasie violi da gamba prof. Christiana Zincke. Współpracuje z wybitnymi osobowościami związanymi z muzyką dawną wykonując koncerty oraz nagrania.

O Artystach:

Katarzyna Bączkowska
Urodzona 2.08.2000r. w Gdyni. W 2014 roku ukończyła z wyróżnieniem Szkołę Muzyczną I stopnia w Gdyni oraz w 2020 roku II stopnia, również z wynikiem bardzo dobrym w klasie wiolonczeli. W 2019 r. ukończyła także Liceum dwujęzyczne nr II w Gdyni. W latach 2013-2015 była członkiem Zespołu Kameralnego Muzyki Dawnej Incanzaldo z Gdyni, nagrodzonym m.in. w 2015 roku Złotą Harfą Eola na festiwalu Schola Cantorum w Kaliszu, oraz w tym samym roku nagrodą MKiDN podczas Bydgoskich Impresji Muzycznych. Brała również udział w Letnich kursach Metodycznych Muzyki Dawnej w Warszawie oraz dwukrotnie w mistrzowskich kursach Muzyki Dawnej UMFC. W 2017 roku została laureatką III miejsca w Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Smyczkowych w Elblągu. W 2024 roku ukończyła studia licencjackie w klasie wiolonczeli Profesora Andrzeja Bauera I dr Cecylii Staneckiej na Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Od 2021 roku jest członkinią trio smyczkowego, które w 2022 roku zostało nagrodzone III nagrodą na Międzynarodowym konkursie Muzycznym OPUS. Obecnie kontynuuje naukę na studiach magisterskich drugiego stopnia w klasie dr Cecylii Staneckiej.

Wiktoria Tasarz
Absolwentka Państwowego zespołu szkół muzycznych I i II stopnia w Częstochowie w klasie wiolonczeli prof. Sylwii Ostalskiej, obecnie studentka II roku Akademii Muzycznej Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie wiolonczeli dr Cecylii Staneckiej.

Marianna Zmievska
Ukończyła Charkowską Średnią Specjalistyczną Szkołę Muzyczną dla Dzieci Uzdolnionych, gdzie uczyła się gry na wiolonczeli pod kierunkiem Oksany Podmariewej, Wiktora Rekalo i Wiktorii Petrenko. Brała udział w warsztatach u wybitnych wiolonczelistów: Aleksieja Szadrina (IV nagroda na Konkursie Królowej Elżbiety w 2022 roku), Jeleny Szczelkanowcewej (uczennicy Mścisława Rostropowicza) i Denisa Seweryna. Studiowała w Charkowskim Konserwatorium im. Kotlarewskiego, zajmując jedno z trzech najwyższych miejsc na egzaminach wstępnych, ale z powodu wojny przeniosła się do Polski. Kontynuowała naukę w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie Cecylii Staneckiej. Uczestniczyła w warsztatach z Tomaszem Strahlem, Michałem Dmochowskim, Barbarą Marcinowską, Matthiasem Bergmanem i Marcelem Markowskim. W 2023 roku wystąpiła z orkiestrą na dużej i małej scenie Filharmonii Berlińskiej. Ukończyła studia licencjackie z wysokim rezultatem oraz pracą dyplomową poświęconą Dymitrowi Szostakowiczowi i jego I Koncertowi Wiolonczelowemu.

Zuzanna Pocztowska
Naukę gry na wiolonczeli rozpoczęła w wieku lat 10. Jest absolwentką Szkoły Muzycznej I stopnia w Kalwarii Zebrzydowskiej w klasie mgr Dagmary Książek-Lisickiej, Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Krakowie w
klasie mgr Renaty Gąsiorek; obecnie studiuje w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie dr Cecylii Staneckiej.
Jest laureatką konkursów wiolonczelowych o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym; między innymi „Wiolonczela solo i w duecie” w Bochni, w Niepołomicach, Kalwarii Zebrzydowskiej, Przeworsku. Sukcesy odnosi również na polu kameralnym – w składzie: trio fortepianowe – III Nagroda na XI Międzynarodowym Turnieju zespołów kameralnych w Bydgoszczy, I miejsce na International Artist Competition w Austrii oraz I miejsce na 5th Tiziano Rossetti International Music Competition w Szwajcarii. Swoje umiejętności na licznych kursach mistrzowskich doskonaliła pod okiem wybitnych pedagogów takich jak między innymi: Tomasz Strahl, Kazimierz Michalik, Andrzej Orkisz, Tomasz Lisiecki, Adam Krzeszowiec czy Bartosz Koziak. W ostatnim czasie występowała w salach kulturalnych Bielska Białej, Skierniewic, Krakowa, Kalwarii Zebrzydowskiej, Suchej Beskidzkiej, a także salach koncertowych w Bydgoszczy i Toruniu, na Zamku Królewskim w Łańcucie czy estradzie w Centrum Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach. Miała przyjemność kilkukrotnie współpracować z Toruńską Orkiestrą Symfonicznej oraz Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w roli muzyka tutti.
Od 2020 roku pełni także funkcje solisty i koncertmistrza wiolonczel w orkiestrze Stworzyszenia Meloarte.

Emilia Biskupska
Pianistka, kameralistka, pedagog. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie prof. Katarzyny Popowej-Zydroń oraz prof. Jerzego Sulikowskiego. W 2022 roku obroniła z wyróżnieniem dyplom z Kameralistyki fortepianowej w klasie dr hab. Radosława Kurka.
Wśród jej największych osiągnięć pianistycznych znajdują się: I miejsce na XX Międzynarodowym Konkursie dla Młodych Wykonawców Anemos w Rzymie, III miejsce na XVIII Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym w Koninie, II miejsce na IV Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym Piano Talents w Mediolanie, Nagroda Specjalna przyznana przez Orkiestrę Antonio Vivaldi na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym Beethoven Prize w Sondrio oraz I miejsce na Konkursie Muzycznym ISCART w Lugano.
Od 2020 roku została nagrodzona szeregiem nagród na konkursach kameralnych o skali międzynarodowej, m.in. Grand Prix na II International Online Instrumental Performance Competition w Toronto i III miejscem na II Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej „KraCamera” w Krakowie (wraz z wiolonczelistą Mikołajem Wojciechowskim) oraz II miejscem na Medici International Music Competition (wraz z flecistą Konradem Fiszerem) . Zespół otrzymał tytuł finalisty II Międzynarodowego Konkursu Muzyki Polskiej im. Stanisława Moniuszki w Rzeszowie, a pozytywne recenzje z występów konkursowych pojawiły się w „Ruchu Muzycznym”. Jest zdobywczynią Lauru Rubinsteina przyznawanego za osiągnięcia artystyczne. Wielokrotnie otrzymała stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Centrum Edukacji Artystycznej oraz Prezydenta Miasta Bydgoszczy, jak również JM Rektor Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Koncertowała solo i kameralnie w znaczących ośrodkach kultury regionu kujawsko-pomorskiego, takich jak: Filharmonia Pomorska w Bydgoszczy, Pałac w Ostromecku czy Pałac w Lubostroniu.
Aktywnie działa w duetach z instrumentalistami i wokalistami. Emilia z pasją oddaje się pedagogice. Jest w kadrze Międzynarodowych i Dziecięcych Kursów Muzycznych organizowanych przez Fundację Jana Romanowskiego, Międzynarodowych Warsztatach „Jak Wieniawski” w Kazimierzu Dolnym oraz Janowieckich Interpretacji Muzyki im. Jakuba Walaska. Obecnie jest zatrudniona na macierzystej Uczelni, gdzie pracuje ze studentami Wydziału Instrumentalnego oraz Wokalno-Aktorskiego.