MUZYCZNE TARASY VI

26.08.2018 Minęło
Katarzyna Jaracz, sopran
Absolwentka wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu solowego dr hab. Małgorzaty Greli (2014). Swoje umiejętności wokalne doskonaliła podczas kursów mistrzowskich prowadzonych m.in. przez: Helenę Łazarską, Olgę Pasiecznik, Marka Rzepkę, Maję Nosowską, Urszulę Kryger. Można ją było usłyszeć m.in. w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, Filharmonii Sinfonia Baltica w Słupsku, Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej w Olsztynie, Teatrze Horzycy i Dworze Artusa w Toruniu czy podczas Wawer Music Festiwal w Warszawie. Współpracowała z takimi dyrygentami jak: Mykoła Diadiura, Sławomir Chrzanowski, Piotr Sułkowski, Jerzy Swoboda, Zygmunt Rychert, Damian Borowicz. W 2012 r. zadebiutowała na deskach sali kameralnej Opery Nova w Bydgoszczy partią Elisetty w „Potajemnym małżeństwie” D. Cimarosy. Jest finalistką IX Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej „Złote Głosy”. Obecnie prowadzi ożywioną działalność koncertową na terenie całego kraju.
Paweł Krasulak, tenor
Ukończył studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, w klasie dr hab. prof. nadzw. Marka Moździerza. Jest laureatem IV Konkursu Wokalnego im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy (2012r.), I wyróżnienie i nagroda specjalna za wykonanie pieśni Feliksa Nowowiejskiego) oraz Międzyuczelnianego Konkursu Wokalnego ,,Kurpiński – Karłowicz – Koczalski’’ w Warszawie (2009r., wyróżnienie). Swoje umiejętności doskonalił uczestnicząc w kursach wokalnych pod kierunkiem; Maestry Stefanii Toczyskiej, prof. Urszuli Kryger, prof. Heleny Łazarskiej, prof. Anity Garañca, prof. Marka Rzepki, oraz Maestro Paula Esswooda.Jako student II roku zadebiutował w 2008r. jako Damazy w ,,Strasznym Dworze’’ S. Moniuszki na deskach Opery Nova w Bydgoszczy gdzie od tej pory nawiązał stałą współpracę z ww instytucją.
Adrianna Wdziękońska – Ukończyła z wyróżnieniem dwa kierunki Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Trzykrotnie otrzymała stypendium Ministra Kultury i Sztuki przyznawane za wyróżniające osiągnięcia w nauce i sukcesy artystyczne. Ukończyła wiele kursów i seminariów związanych ze znanymi na świecie metodykami nauczania muzyki (C.Orff, E.J.Dalcroze, Z.Kodaly), kursy pedagogiki zabawy oraz teorii uczenia się muzyki E.E.Gordona. Interesuje się psychologią muzyki oraz psychologią rozwojową. W latach 1992-2010 współpracowała z Filharmonią Pomorską w Bydgoszczy. Opracowywała tematy i realizowała audycje, kierowane do tysięcy dzieci odwiedzających Filharmonię. Współpracuje z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną będąc autorem i prowadzącą cykl koncertowy „Czas dla nas”. Dla Płockiej Orkiestry Symfonicznej realizuje autorski cykl koncertów „Wędrówki po pięciolinii”.