Przejdź do treści

MINIMAL MUSIC – Recital Adama Kośmieji

Zamyślony mężczyzna w ciemnych włosach i czarnej bluzce stoi przy ścianie.

19.02.2023 16.00Minęło

Pałac Nowy w Ostromecku

19 lutego 2023, godz. 16:00 WSTĘP WOLNY/Pałace w Ostromecku
MINIMAL MUSIC-Recital Adama Kośmieji (Pałac Nowy)

Adam Kośmieja to jeden z najbardziej odkrywczych
i wyrazistych polskich pianistów. Jest artystą nieustannie
poszukującym, którego repertuar i doświadczenia koncertowe
obejmują utwory zarówno klasyczne jak i awangardowe oraz
multimedialne. Prowadzi ożywioną działalność koncertową w kraju
i za granicą, która zaprowadziła go do sal koncertowych Ameryki
Północnej, Europy i Azji m.in.: Weill Recital Hall w Carnegie Hall w
Nowym Jorku, Shenzhen Concert Hall w Chinach.
Grę na fortepianie rozpoczął jako sześciolatek w klasie prof.
Ludmiły Kasjanienko. Jest absolwentem nowojorskiej Manhattan
School of Music w klasie Solomona Mikowsky’ego (2011),
w latach 2007-2011 wyróżniony stypendium im. Harolda i Helen
Schonbergów (pamięci wybitnego krytyka muzycznego „New York
Times’a”). Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego
w Bydgoszczy, w klasie prof. Jerzego Sulikowskiego
i prof. Katarzyny Popowej – Zydroń. Obecnie, ze stopniem naukowym
doktora, pracuje w katedrze fortepianu na tej uczelni.

Już 19 lutego Adam Kośmieja będzie gościem Zespołu
Pałacowo – Parkowego jako solista kolejnego recitalu w ramach cyklu
wydarzeń artystycznych z okazji 100. rocznicy urodzin Andrzeja
Szwalbego. Prezentowany repertuar w Jego interpretacji oscylować
będzie w granicach szeroko pojętego minimal music od klasyków
amerykańskich takich jak Phillip Glass, czy ojca
muzyki ambientowej i nowej przestrzeni muzyce Eryka Satie,
po naszego dramatycznego polskiego Sikorskiego, swingującego
w wolnych bluesach Alexandra Tansmana, a kończąc na filmowej
muzyce Ryūichi Sakamoto. Podczas występu Adama Kośmieji
zaprezentowane zostaną również trzy utwory z zeszłorocznego,
niezwykle oryginalnego wydawnictwa Miejskiego Centrum Kultury
w Bydgoszczy pn. “Ewolucja brzmienia fortepianu”. Ukazało się ono
w formie płyty winylowej i zawiera szereg utworów zarejestrowanych
m. in. na zrekonstruowanych instrumentach z kolekcji ostromeckiej.