Przejdź do treści

Letnia Akademia Sztuki Cyrkowej

01.08.2015 Minęło

M. Giedrojć – ukończył on Akademię Teatralną w Warszawie. Doskonalił umiejętności i poszerzał wiedzę m.in.: na warsztatach we Wrocławskim Tetrze Pantomimy, Międzynarodowym Festiwalu Mimu w Warszawie lub biorąc udział w autorskich zajęciach np. Daisuke Yoshimoto (taniec butoh), czy Janusza i Nazaret Subicz z Teatru Tańca Piny Bausch itp. Współpracował z wieloma teatrami, występując w przedstawieniach według F. Kafki, J. Webstera, S. I. Witkiewicza, A. Czechowa, F. Dostojewskiego i M. Gogola oraz prezentacjach autorskich. Współtworzył i wykonuje artystyczne programy profilaktyczne, z których jeden został wykorzystany w projekcie Światowej Organizacji Zdrowia. Brał udział w międzynarodowych i krajowych festiwalach teatralnych jako mim, klaun oraz wykonawca monodramów. Pracował w Anglii, Danii, Francji, Niemczech, Rosji, Słowacji, Szwajcarii i na Ukrainie, pokazując własne spektakle, prowadząc warsztaty teatralne i realizując ruch sceniczny do przedstawień polskich autorów.

Od ponad 30 lat dzieli się swoim doświadczeniem teatralnym, organizując, a także prowadząc zajęcia teatralne, pantomimiczne oraz cyrkowe dla nauczycieli, pedagogów, instruktorów oraz młodzieży i dzieci. W 1995 roku, założył w Bydgoszczy, Teatr Małych Form, który do dzisiaj prowadzi.

Wśród zajęć warsztatowych znajdą się m.in. takie zagadnienia, jak: pantomima (zbudujemy krótkie etiudy, wykorzystując tylko gest, ruch i mimikę), klaunada, żonglerka, elementy iluzji oraz gry i zabawy integracyjne. Poznamy jak poprzez zabawę można inspirować się do twórczych działań zespołowych i integrować się w grupie.

 

– Cyrk dziecięcy to świetna zabawa, w trakcie której najlepiej pokonujemy nowe wyzwania. W sferze poznawczej inspiruje rozwój kreatywności, aktywizuje półkule mózgowe, pobudza ciekawość. Zdobywanie cyrkowych umiejętności wymaga uporu i determinacji, a ćwicząc, rozwijamy cierpliwość i wytrwałość. Żonglowanie staje się metodą na odstresowanie i relaksację – podkreśla mistrz.