AKADEMIA W PAŁACU

27.11.2016 Minęło
Wykonawcy:
Maciej Afanasjew – skrzypce
Karol Szymanowski – wibrafon
Piotr Biskupski – perkusja
Grzegorz Nadolny – kontrabas
W programie kompozycje M. Afanasjewa.
Maciej Afanasjew – skrzypek i kompozytor. Ukończył szkołę średnią u wybitnej pedagog – prof. Doroty Obijalskiej. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie skrzypiec jazzowych oraz kompozycji i aranżacji. Studiował również na Universität für Musik und darstellende Kunst w Grazu. Doktorant na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie skrzypiec prof. Pawła Radzińskiego. Ukończył kurs na New York Jazz Academy w Nowym Yorku. Współpracował z czołowymi polskimi i zagranicznymi muzykami. Występował w większości krajów Europy, USA i Chinach. Kompozycja Macieja Afanasjewa To co najlepsze była wykonywana podczas The New York Wind Band Festival w Carnegie Hall w 2011 roku.Wykłada na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy i Gdańsku. W 2011 roku prowadził prowadził klasę skrzypiec oraz big band podczas XLI Międzynarodowych Warsztatów Jazzowych w Chodzieży. Maciej Afanasjew jest autorem „Pasaży jazzowych na skrzypce” oraz „Quo Vadis” (transkrypcje utworów Zbigniewa Seiferta) wydanych przez Wydawnictwo Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.
Dr hab. Karol Szymanowski – Czołowy polski wibrafonista, kompozytor i aranżer, wykładowca Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, muzyk sesyjny i producent. Laureat wielu nagród i wyróżnień. Ukończył Akademie Muzyczne w Katowicach i Bydgoszczy. Twórca sześciopałkowej techniki gry na wibrafonie – synteza tradycyjnych sposobów gry (techniki dwu- i czteropałkowej) z nowymi, odkrywczymi możliwościami techniki sześciopałkowej. W 1999 r. Karol Szymanowski wprowadza kolejną innowację w skali światowej – rozszerza możliwości brzmieniowe swojego instrumentu, tworząc zestaw wibrafonu z marimbą basową, które tworzą pięciooktawowy instrument. Pierwszy wpadł na pomysł połączenia dźwięku wibrafonu z głosem i tak powstał jedyy na świecie duet.
Dr hab. Piotr Biskupski – Absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie prof. J. Zgodzińskieg. Laureat nagród indywidualnych konkursów jazzowych, m.in. Złota Tarka, Jazz nad Odrą. Współpracował z czołówką polskiej sceny jazzowej: Z. Namysłowski, W. Karolak, T. Szukalski, a ponadto z R. Rossem, M. Hendrix, D Brown, B. Molenhofem, S Weinert. Od wielu lat współtworzy większość projektów artystycznych W. Nahornego, J. Strobla, M. Bogdanowicza. Często zapraszany jest do współpracy przez wykonawców różnych gatunków muzycznych. Jest poszukiwanym muzykiem studyjnym. Nagrał ponad 30 płyt. Jest bardzo wysoko cenionym pedagogiem. Prowadzi klasę perkusji w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, gdzie jest adiunktem. Wykłada na licznych kursach perkusyjnych i jazzowych. Propaguje muzykę jazzową w cotygodniowej autorskiej audycji „ Jazz po północy” na antenie rozgłośni Polskiego Radia PIK. Aktywnie pisuje artykuły do fachowych pism muzycznych min. Top Drummer i Muzyk. Odznaczony medalem za szczególne osiągnięcia dla kultury narodowej Gloria Artis.
Grzegorz Nadolny – muzyk jazzowy, wirtuoz gitary basowej, kontrabasista, absolwent i wykładowca Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Pochodzi z rodziny bydgoskich muzyków rozrywkowych. Jego matka Maria Nadolna była piosenkarką, a ojciec Edward – grał na perkusji. Z jazz-rockową formacją „West” zdobył pierwsze muzyczne laury. Wkrótce rozpoczął współpracę z bydgoską czołówką jazzową: J. Pelcem, K.Szymanowskim, J. Eliaszem, A. Przybielskim, B. Ciesielskim, K. Herdzinem, a także z gwiazdami z Polski: Janem Ptaszynem Wróblewskim, Jarosławem Śmietaną, Zbigniewem Namysłowskim. Jesienią 2000 r. założył własny zespół „Acoustic Topless”, w którym debiutował w roli kompozytora i lidera. Uprawia muzykę, która stoi na pograniczu różnych stylów, posiadając jednak silny jazzowy rdzeń. Zajmuje się pracą pedagogiczną. Prowadzi klasę kontrabasu jazzowego w rodzimej Akademii Muzycznej oraz jest autorem cyklu edukacyjnych koncertów pt: „Bydgoska Akademia Jazzu”.